Safety Awareness Training

Hoeveel artikelen verdwijnen onbetaald uit een winkel? Winkeldiefstal is gemiddeld 30% van de omzet! Hoe kunt u de winkeldief herkennen? Hoe benadert u iemand die een poging doet artikelen mee te nemen? Maar beter nog, hoe voorkomt u winkeldiefstal? Hoe houdt u iemand aan? Wat zijn uw bevoegdheden? Hoe gaat u om met agressief gedrag? Wat is het effect van winkeldiefstal op het personeel?

accessibility

Praktijkgericht

security

Voor een veilig gevoel

format_shapes

Docenten uit de praktijk

Doel van de cursus;

  • Bewustwording creĆ«ren bij uw medewerkers
  • Medewerkers trainen in het onthouden van signalementen
  • Medewerkers trainen hoe ze de veiligheid van zichzelf en uw klanten zo goed mogelijk kunnen waarborgen tijdens een diefstal.

Tijdens de cursus worden de volgende onderwerpen belicht en behandeld;

  • Hoe voorkom je winkeldiefstal
  • Bewustwording / security awareness / herkennen van afwijkend gedrag
  • Primaire en secundaire eigenschappen van de winkeldief
  • Preventief handelen om diefstal te voorkomen en hoe te handelen bij diefstal
  • Fysieke hulpmiddelen in de winkel ter voorkomen van diefstal
  • Eigen houding en gesprekstechnieken
  • Weerbaarheid vergroten van uw medewerkers
  • Fysieke veiligheid van uw medewerkers
  • Verschillende vormen van agressie
  • Hoe herken je een winkeldief, wanneer hou je iemand aan en hoe houd je iemand aan.
  • Wanneer houd je iemand niet aan, wie schakel je in bij een winkeldiefstal, wel of geen aangifte doen
  • Het effect op winkeldiefstal op personeel
  • Diefstal door eigen personeel, wat is de rol van de leidinggevende

Tijdens de cursus is ruimte voor eigen praktijkvoorbeelden en wordt er gebruik gemaakt van een acteur. Het is ook mogelijk deze cursus in de avonduren te organiseren.

Contact formulier

Docenten met jarenlange ervaring uit de praktijk!